Nejjednodušší a nejekonomičtější typ vlajkového stožáru s klasickým vnějším vedením lana, které slouží k vyvěšení a napínání vlajky.
Vlajkový stožár Euromast Standard má vnější vedení lana, kterým se vlajka vztyčuje a zároveň napíná. K uchycení lana slouží estetická „lodička“ z leštěného nerezu, která je velice pevná a ani časem nepraskne na rozdíl od plastové úchytky.
Korunou stožáru je vrcholový prvek: stříbrná koule se zrcadlovým leskem na pevném kovovém (nikoli plastovém) odlitku 360° rotační hlavice. Hlavice má otočná (nikoli kluzná) vodicí kolečka pro lano, aby se lano nerozedralo a neprotrhlo při neustálém kmitání vlajky ve větru. Uvnitř hlavice je kulové (nikoli kluzné) ložisko s dlouhou životností, které zajišťuje, aby se nevydřelo a nevrzalo samotné pouzdro rotační hlavice, k čemu dochází u laciných stožárů.
Vlajkový stožár je označený nerezavějícím typovým štítkem s vyraženým sériovým číslem pro snadnější identifikaci typu i po dlouholetém používání.
Tělo stožáru
Stožár tvoří dva segmenty (trubice). Vynikající pevnost trubic je dána jejich:
průměrem: 82,5 mm !!! dolní trubice + 60 mm !!! horní trubice
tloušťkou stěny: 3,5 mm !!! dolní trubice + 2,5 mm !!! horní trubice
slitinou: cylindrická hliníková slitina EN AW6005A se zvýšenou pevností T6
Tělo stožáru je ošetřeno anodickou oxidací s odstínem přírodní elox, s ochranou před povětrnostními vlivy a zešednutím. Tělo stožáru lze za příplatek ošetřit komaxitovou úpravou (prášková barva s následným vypálením) v barevné škále RAL.
Sklopné aretační kotvení:
- umožňuje zarovnání stožáru do roviny i po betonáži nebo v případě sesednutí podloží a vychýlení stožáru od osy;
- umožňuje sklopení stožáru a případný servis.
více info na www.euromast.cz